Fixační materiály ve floristice

Pro dokonalé zpracování floristických aranžmá se neobejdeme bez pomocných materiálů. Mezi ně se také řadí různé druhy lepidel, fixační pásky, lepicí hmoty a podobně. Jsou velmi důležitými pomocníky. Pokud použijeme nesprávný typ fixačního materiálu, může výsledná práce na špatné volbě ztroskotat a nepomůže nám ani perfektní technika.

Při tvorbě dekorace musíme mít na paměti, že zákazník s ní bude manipulovat (minimálně při převozu). I aranžmá určená pro výzdobu v rámci slavnostních příležitostí nebo komerčních interiérů jsou vystavena určité zátěži (změna teploty, fluktuace lidí, povětrnostní podmínky apod.). Všem případným vlivům by správně a kvalitně vytvořená dekorace měla odolat minimálně po dobu, kdy má plnit svou funkci.

Dekoracím dodávají přidanou hodnotu různé formy zpracování jak suchých, tak živých rostlin. Dalším způsobem, jak se odlišit a podpořit originalitu výsledného produktu, jsou varianty konstrukcí a přízdob, které si můžeme sami vyrobit. Díky neomezené lidské fantazii lze zpracovávat materiály, které najdeme v přírodě, nebo využít i „odpadové“ materiály jako například plasty, starý papír, zbytky látek apod. Proto si musíme vždy velmi dobře promyslet, jaký druh fixačního materiálu použijeme.*

TEXT A FOTO Daniela Urešová

Celý příspěvek o možnostech a principech využití fixačních materiálů spolu s praktickými ukázkami a radami od floristky Lucie Kulmanové naleznete v rubrice Rádce, v tištěné verzi časopisu Floristika 3/2014

 

Napsat komentář

Napsat komentář

deník / newsletter

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdělení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Floristika – web plný inspirace pro floristy a květináře
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.